dinsdag 21 juni 2011

Pittige dag...

Verslapen vanmorgen...en dan loop je de hele dag achter de feiten aan....
Snel kattewasje en in de kleren, klein beetje cornflakes naar binnen gewerkt en snel de fiets pakken,
Lief een kus en door de regen op de pedalen.

Toch nog op tijd dus lekker een beker thee en inlezen, nog maar kort op deze werkplek maar ik vind al aardig mijn draai, samen met een lieve jonge collega "onze" gang op voor die dag.

Paar mensen lekker geholpen bij het douchen, anderen willen een makkelijke dag en kiezen voor een waskom bij het bed. Weer anderen hebben door hun aandoening weinig te kiezen en krijgen volledige hulp bij alles, pittig maar met liefde gegeven.

Consult gevraagd bij vervangend huisarts en die is een heftig traject ingegaan met een bewoner, ik ben de uitvoerende en sta volledig achter de beslissing van de bewoner,arts en familie.
Zware pijnbestrijding word ingezet en ik ben degene die de eerste spuit morfine ga geven.
Goed voorbereiden met 2 verzorgenden en de bewoner vertellen wat je gaat doen is het belangrijkste.
Daarna blijven observeren, rapporteren en loslaten.....klinkt gek maar je moet wel.
Morgen werk ik weer en kies bewust voor een andere "gang", we doen het als team en je moet je geen mensen toe-eigenen.

Vanmiddag bij thuiskomst zaten er 3 pubers te geinen op de bank met de bijna lege snoeppot tussen hun in, gelukkig had ik een vooruitziende blik en had nieuwe voorraad meegebracht bij de Coop.
Even een praatje met de jongens van Harmes, die er nog waren omdat ze later begonnen waren door de regen, alles schijnt voorspoedig te lopen, vanaf de straat geen zichtbare veranderingen helaas...

Na de ouderwetse maar lekkere gestoofde andijvie met een home-made gehaktbal de kinderen geholpen met wat huiswerk...zo blij dat Zoon wiskunde laat vallen...ppff
Lief is de tuin aan het snoeien, daar een explosie aan groen na al die regen...hij vind het heerlijk in zijn walhalla...

Net zijn ze vertrokken om in hun vaders huis te slapen, hier staan hun bedden letterlijk op hun kant...
Mijn bedje zal ik niet zo laat opzoeken, was best een pittig dagje en nu heb ik trek in thee en chocola...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten