woensdag 24 oktober 2012

Levensstroom

Begonnen bij de bron, opgewekt uit liefde of soms alleen maar lust, maakt niet uit, je bent er.
 
Het oerbegin, rondgedragen in je eigen water, warm en veilig en dan ineens..
een waterval, een storm en dan ben je er.
 
Nog bepaal je niet je eigen stroom, je bent vermengd met andere wateren, je blijft veilig in het midden, bekijkt hun wereld als toeschouwer.
 
Sommige lessen neem je mee, als kleine kiezels..sommige laat je bewust achter.
Helaas kwamen er veel watervallen, stroomversnellingen,stormen en stiltes bevroren en tijd en ijs.
 
Soms een heerlijk poeltje waar je kon spelen en rusten, waar de energie herladen werd.
 
Maar water rust niet, het moet stromen, oerdrift.
Onderweg zie je mooie dingen, deel je met anderen soms jouw stroom
maar ieder heeft zijn eigen stroom, zijn eigen tempo, zijn eigen koers.
 
In onrustige wateren zie je niet meer helder, ga je kopje onder, zand en gruis vertroebelen je blik,
je vecht, maakt je los en stroomt verder.
 
Altijd stroomt de liefde, al betekent dat ook loslaten en je geliefden hun eigen koers laten vinden.
 
 
 
Onderweg in mijn levenstroom heb ik veel gewonnen en evenzoveel verloren, het enige wat er altijd is en zal zijn is mijn eigen water en liefde.
Mijn stroom is nu helder en rustig, ik vecht niet tegen de stroom in, ben kalm en deel mijn liefde met mijn geliefden.....
Drijf je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten