donderdag 17 februari 2011

Een leven lang leren....

Je hele leven blijf je leren, denk je klaar te zijn en lekker aan het werk te kunnen, moet je elk jaar weer laten zien dat je het kan...
Ik heb het over het bevoegd en bekwaam zijn en blijven binnen de zorg.
Ooit heb ik de opleiding gevolgd, de theorie van verschillende verpleegtechnische handelingen geleerd, op een pop geoefend en de laatste 2 jaar werk ik in een setting waar deze handelingen lopende bandwerk zijn...

Nu moet ik weer laten zien dat ik de theorie weet en de handeling laten zien op een pop.
Bevoegd ben ik dus, nu nog bekwaam blijven...
Heb er best de zenuwen over, ik weet dat ik het kan maar toch....

Ondertussen ben ik ook nog bezig met de opleiding tot EVV-er , eerste verantwoordelijk verzorgende dus...daar moet ik ook weer boeken over lezen, praktijkoefeningen en een presentatie doen en zeer uitgebreide reflectie-verslagen schrijven. Heb nog tot juni te gaan en moet nog het één en ander..blij als ik klaar ben!!

Daarna ben ik van plan om een cursus te gaan doen die niets met mijn werk te maken heeft.
Ik hou namelijk erg van geschiedenis, kunst en musea, heb mezelf al een museumjaarkaart gegeven en dat ga ik uitbreiden met een cursus Kunstgeschiedenis. Ik weet dat het geen carriere-switch zal opleveren maar ik heb er zin in, ik ben een leergierig en nieuwsgierig mens en door iets te gaan doen buiten mijn werk om heb ik het gevoel dat ik meer ben dan alleen een verzorgende...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten