zondag 27 februari 2011

Puberdag

Vandaag een regendag op zondag, morgen hopelijk een zondag op maandag...

Maar goed, terug naar vandaag...die zondagen zijn lastig...
De invulling ervan dan, als je een 14 jarige in huis hebt. Want zoals iedereen met een puber in huis weet of het nog kan herinneren van zichzelf...die pubers willen op zondag maar één ding: helemaal niets!!
Willen niet opstaan, niet "gezellig" ontbijten, niet mee naar buiten, niet mee iets ondernemen...nul, nada, noppes.

En dat vind ik lastig, het monster schuldgevoel komt dan om de hoek kijken, ik wil mijn puber aandacht geven die hij helemaal niet wil. Ik voel me rot als hij er voor kiest alleen thuis te blijven. Hij heeft er geen moeite mee. Lekker rustig en geen gezeur.

Dus ga ik straks met Lief en nog net geen puber dochter naar het Meterhuis,muziek luisteren en drankje nemen. Hopelijk kan ik schuldgevoel bij puber laten, is ie toch niet alleen.

1 opmerking:

  1. Wat ben je toch een schatje hè! Ik kan me nog goed herinneren dat ene mevrouw Sanders me ooit ging vertellen hoe deze vrolijke weekend pretvader (ik ) om diende te gaan met het puberale gedrag van mijn (toen 14 jarige) zoon.... En wist toen nog enigszins geagiteerd uit te brengen: "wacht maar tot jouw kids deze leeftijd hebben...." En raad eens? Dat moment is nu aangebroken!

    Sterkte mop...
    groetjes van Ron

    BeantwoordenVerwijderen